tirsdag den 23. september 2014

Komodo sejltur dag 5, Mojo med det lille vandfald og den sidste solnedgang

Efter en nats sejlads kom vi til Mojo:

Elsker de er lang-ørede-køer
Rismarken pløjes
Vi gik gennem landsbyen, markerne og ind i skoven og fulgte floden . Vi vidste, at vi skulle ud at bade i floden senere, så jeg blev en smule betænkelig, da vi mødte disse andre badegæster....
Prinsesse Diana har åbenbart før besøgt dette vandfald og sagt det var smukt. Min gamle dykker instruktør Tom har disset det på facebook, men det holder mig nu ikke fra at være enig med Prinsessen... Jeg synes det var  supersjovt at svine sig ud over, og meget behageligt med et fersk bad der ikke smagte af klor!

Tarzan?
Jane?
Vi satte kursen mod Lombok og nød den sidste del af sejlturen i fulde drag:
Fra 5 meters højde kan man se SÅ meget i det klare vand. Spottede både havskildpadde og blade-fish her fra. Men mest af alt morrede jeg mig over alle de små fisk der lavede sølv mønstre i vandet som fiskeflokken i Find Nemo.
Fatamorgana?
Læg mærket til bjerget i baggrunden: Det er den 2km høje vulkan der engang var 4km høj. Da toppen blæste af i starten af 1800 blev tsunami-søen dannet og vi havde ingen sommer i Nordeuropa det år pga askeskyen. Udbrudet skulle kunne sammenlignes med det ved Pompai (ps ikke se filmen om Pompai inden du tager op og vandre på en vulkan, det er unødvendig spændingspådragelse).
Den lille ø i forgrunden snorklede vi ved. der var desværre en masse koraller der var sprængt væk, men stadig super flot!

Oversigt over besætning, gæster og sovepladser samt priser på snacks og drikkevarer.
Den sidste solnedgang på vores 5 dages Komodo-adventure: Solen går ned bag Lombok. Til venstre kan toppen af Rinjani skimtes - der hvor vi ikke kom op i denne omgang... Mere om det i næste indlæg.

Godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar